Ben Bi'Prematüre

Zeki zeki çocukların ilkokula gittiği 4 yaşında,ilk adımlarını atmaya daha yeni yeni başlamış biri olarak söylüyorum..Bunu,insanların sokakta yürürken önce ayaklarına,sonra yürüyüşüne baktığı,fark edilince de utanıp yüzlerini çevirdiği biri olarak da;insanların üzerine titreyip özen gösterdiği,bir dönem bu özen ile,dışarıdan sanki böbürleniyormuşcasına gözükmüş,oysa sadece kendini avutma çabasıyla çırpınıp durmuş bir çocuk olarak da söylüyorum...

Bir prematüre olarak söylüyorum,bir SP'li...

Arkadaş ortamında muhabbetler olur ya,bilirsiniz;sabırsızlanamayana''Lan oğlum 6 aylık mısın?''derler esprisine;işte en çok gülen ben olmuşumdur buna,söylendiğinde ise''Evet''deyip espri yaptı zannedilen..Ya da''Spastik''derler birisine,o da bozulur çocukcağız;içimden''Ne bozuluyorsun lan!''derim,''Ne sen ne de onlar,hakkında hiç birşey bilmiyorsunuz zaten☺''
Kendiyle barışık olması lazım insanın be,valla...

İçime kapanmadım hiç bu yüzden,kendimi eksik görmedim başkalarının çürük düşüncelerine aldanaraktan..En iyi dostlarımın da sinirli anlarda hasta oluşumla ilgili ağızlardan çıkan türlü ezici,aşşağlayıcı lafı da ciddiye alıp peşine takılmadım;aldırmadım çünkü içlerini biliyordum,dilleri alakadar etmezdi beni...
Haddini bilmezin ise olmayan insanlığını sorgulayıp kelimeleri de sıralamadım birinden girip diğerinden çıkacağı kulaklarına;sineye de çekmedim oysa,yazdım işte deli gibi,gönül koymamayı da öğrendim böylece...

Şu güne kadar ne iğneler saplandı vücuduma,ne neşterler kesti şu dışı genç ruhu yaşlı bedenimi,elektrik mi almadım dersiniz,buza mı yatırılmadım;yarım alçıda kaldı aylarca,ambulansa binmek en büyük zevkim olmuştu çoktan;veyahut narkoz ve morfin benzeri şeylere bağışıklık kazanacaktım neredeyse..Hatta ders bile olmuştum bir dönem,FTR(Fizyoterapi ve Rehabilitasyon)öğrencilerine;sınav sorusu da olmuştum bir keresinde..Çok azı bilebilirdi onların ders diye işlediği bu muzip çocuğun,hakkında onlara öğretilebilecek herşeyin çok daha fazlasını yaşayıp hissettiğini..Öyle ki onların''Hocam''diye hitap ettiği adamların da,onlar gibi oldukları dönemi görmüştüm...

Sizlerin hayatı bir çizgide ilerliyorsa benimki paralel barda,theraband'ın kıvrımlarında,muayene sedyesine serili havlunun yırtıklarında..Ve en çok da uzun,dar ve bi'o kadar kalabalık,nefes almak imkansız olan o hastane koridorlarında,yerdeki döşeme bağlantılarının üzerinden tak tak geçerken üzerine neredeyse kör edici floresan ışıkları vuran sedyedeki hasta gibi ilerliyor...
Sahiden çok güzel bir hayatım var be benim,buralara ve nice kitaplara,filmlere sığdırılamayacak bir hayat,üstelik daha 15'nci senemde...
Sinemacılıkla biraz ilgilenenler anlayacaktır ne demek istediğimi;
Sıradan bir insanın hayatı mı tutar sizin sektörde,yoksa daha ötesinin mi?..Yaa işte öyle,kimsenin hayatı boyunca hissedemeyeceklerini hissettim belki de,''Benim!''diyeninin tahammül edemeyeceği türlü badire..Ama güzel böyle,özel;tıpkı bir film gibi,''Boşuna yaşamamışım,boşuna da ölmeyeceğim''diyor insan..Yaşıma rağmen türlü tecrübe/deneyim edindim çünkü bu sayede...

Ben bir prematüre..
Serebral Palsi hastası..
Alptuğ DAĞ

45 Yorum:

  1. FTR son sınıf ogrencisi olarak hatta 6 ay sonra mezun olacak bir Fizyoterapist olarak dahada önemlisi bir insan olarak okudum yazdığınız bu guzel yazıyı. Ve çok büyük bir ictenlikle kutladım sizi. Hayata nasıl geldigimiz neler yasayacagımız ve yasamis oldugumuz cogu sey ne yazikki elimizde değil ancak yaşadıklarımıza hangi gözle bakacağımız bizim elimizde. Hayata güzel bakmayı, her zor durumun bize katacagı birseyler oldugunu dusunmeli insan. Sizde biliyorsunuzki Türkiyede sizin durumunuzda olan binlerce cocuk, genc, yetiskin var ancak kendini gelistiren, umutsuzluklar icinde zaman tuketmeyen cok nadir olanlardansınız. Bu guzel dusunceleriniz bu bilincli tavrınızla belkide bir cok kisiyede umut olabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  2. Yazınız ne kadar güçlü bir karakteriniz ve samimi oluşunuzun göstergesi adeta.Ben henüz 2.sınıf fizyoterapi okuyorum belki daha içinde değilim mesleğimin ama size ve nice başka insanlara böyle bir yararım olabileceği dusuncesi bile o kadar güzel ki..Enerjini o kadar guzel ki. Diğer yazilariniz varsa da yazacaksaniz da memnuniyetle okumak istiyorum.

    YanıtlaSil
  3. Kardeşim işte biz seni bu yüzden seviyoruz çünkü sen diğerlerinden çok farklısın düşüncelerinde ayrı bi dünya var ve o dünya yaşadığımız yerden kat kat güzel bi dünya ,bu yüzden sen başkasın kardeşim ve hep böyle kal.

    YanıtlaSil
  4. Duygularını bu kadar güçlü bi dille ve benimle de paylaştığın için çok teşekkür ediyorum. Çok doğru şeylerden bahsetmişsin. Hatta yazını okurken kendimden utandım çünkü bizim sınavlara çalışırken bitsin artık ne zor şeymiş dediğimiz şeyleri sen ve bir sürü özel insan yaşıyorsunuz. Farkındalık yarattın benim için. Belki bi gün tanışma fırsatı buluruz bunu çok isterim. Öyle görünüyoki senin içinde büyük bi güç var ve seninle aynı durumu paylaşan insanlara bu gücü katabilirsin.. mutlu, sağlıklı, güzel günler diliyorum :)

    YanıtlaSil
  5. o kadar güzel içten anlatmışsın ki her şeyi kendinle böylesine barışık olabilmen çok güzel ve diğer yandan bize insanlığı tekrardan hatırlatan bir yazı.3.sınıf Ftr öğrencisiyim ve bu yazdıklarından sonra hayatımda yeni kararlar alabilmem için yol göstermiş oldun bunun için çok teşekkür ederim umarım elimden senin için bir şeyler yapmak gelir.Başka yazıların olursa okumaktan da büyük mutluluk duyarım :)hep mutlu ol mutlu kal hayallerinin gerçek olması dileğimle :)güzel günler seninle olsun ;)

    YanıtlaSil
  6. Sizi tebrik ederim. Hayata sizin gibi zorluklarla gelenler veya sonradan bu zorluklarla karşılaşanların genellikle hemen olumsuzluğa kapıldıklarını ve yaşama-insanlara hatta Allah'a küstüğünü görüyoruz. Oysa ne yaşarsak yaşayalım, ne kadar zor olursa olsun yaşadıklarımızın arkasından büyük bir mükafat gelecektir. Evet, çok zor, evet zaman zaman acıları daha bir fazla hissediyoruz ama sabır gösterip, olumlu olmak varken neden küsüp, ölülerden bile daha ölü hale gelelim ki? Tüm engellere rağmen huzur ve mutluluk gene bizim elimizde. Allah (c.c.) size hayırlı, güzel ve sağlıklı, mutlu- huzurlu bir ömür versin. Her zaman olumlu bak yaşamına ki başkalarına da ilham olasın, örnek olasın. Herkesin hayata gelme sebebi vardır, belki de seninkisi de zorluklar yaşayanlara ilham olmaktır?

    YanıtlaSil
  7. düşündüklerini bu kadar net anlatman çok güzel karşındaki insan ne demek istediğini anlıyor ve sana hak veriyor şimdiden böyle kendini ifade edebiliyorsan gelecekte iyi bir yazar olman şimdiden göruluyor sakin yazmayı bırakma...

    YanıtlaSil
  8. Duygularını ve yasanmisliklarinı çok güzel ifade etmişsin..Yüreğine ve kalemine sağlık. .

    YanıtlaSil
  9. Ftr 1.sinif olmanin verdigi tecrubesizlikten olsa gerek simdiye kadar engellerini aşan insanlar gorduk hep siz de onlardan birisiniz.Ne mutlu ki bizlere sizler gibi ornek insanlar var.Bu durumda olup pes etmislere cesaret vermeniz dilegiyle Allah yardimciniz olsun.

    YanıtlaSil
  10. Oncelikle Senin ve diger sp li cocuklarin dünyasına bu denli samimi ve guzel bir yaziyla inme olanağı sağladığın için teşekkür ederim. Her çocuk özeldir ve sizleri çok seviyorum. O kadar güçlü ve azimlisiniz ki, sizden şahsım adına öğrenecek çok şeyim var. Yüreğine ufkuna sağlık. Hedeflerinden, yazmaktan ve arzularindan sakın vazgeçme... Başarı ve mutluluk seninle olsun. .

    YanıtlaSil
  11. Ftr 1.olarak henüz çok tecrübesiim ama bu yazıyı okuduktan sonra engelinakıl da beden de değil kalpte olduğunu anladım yazmaya devam edin sakin pes etmeyin herkes için bi ışık kaynağı olmaya devam edin..Allah yardımcınız olsun.tüm kalpler sizinle..

    YanıtlaSil
  12. Daha bu yasında bu kadar güçlü bi kalemle ve bu kadar samimi bi şekilde kendinden bahsetmen ve böyle önemli bi konuda farkındalık sağlaman aslında bizden çok daha güçlü ve güzel bi yanının olduğunu gösteriyor.bu güzel yanını kaybetmeden insanları aydınlatman dileğiyle :) mutlu sağlıklı günler seninle olsun :))

    YanıtlaSil
  13. Kevser Sünbül4.01.2015 11:12

    Ftr 2.sınıf öğrencisi olarak bazı şeyleri sorgulama şansı verdi bu yazı. Yaşadığın zorlukları içinde biriktirmek yerine bunu kaleme dökmen çok güzel bir davranış. Böyle güçlü kalem her insanın sahip olabileceği bir şey değil. Kalplerini pas tutmuş, kulaklarını gerçeklere tıkamış insanlara umarım bir şeyleri öğretir yazdıkların. Umarım senin yolunda karanlıkta kalan nice arkadaşlarına da bir ışık kaynağı olursun. Her şey gönlünce olsun ...

    YanıtlaSil
  14. Ben 4 aydır Fizyoterapi ve Rehabilitasyon okuyorum. Açıkçası Sp hakkında çok az şey biliyorum fakat bu duygularımı açıklamama engel değil. Öncelikle SEN ÇOK GÜÇLÜ BİR ÇOCUKSUN. Duygularını bu denli açık yüreklilikle açıklaman belki de Türkiyedeki bir çok Spli çocuğa farkındalık yaratacak.Yaşadıkların çok zor on beş yılının on beşi de zor geçmiş ama sen bunların üstesinden gelebilmiş bir çocuksun ne olursa olsun hiçbir zaman hedefinden vazgeçme her şey gönlünce olsun.

    YanıtlaSil
  15. Değerli Alptuğ seni gerçekten içtenlikle tebrik ediyorum. Ben FTR son sınıf öğrencisi, bir fizyoterapist adayıyım. Ne kadar bu durumun içinde olduğumuzu düşünsek de gerektiği gibi bilemiyoruz, anlayamıyoruz. Bunu sen de bir kez daha gösterdin bizlere. Ancak gösterdiğin ve farkındalığımızı oluşturduğun bir nokta da şu ki; aslında engel bizlerde. Görememek ve anlayamamak... Dilerim devam edersin yazmaya. Bizlere anlayamadığımız, göremediğimiz çok şeyi gösterirsin. Yüreğinin gücüne güç gelmesi temennimle... Herşey gönlünce olsun..

    YanıtlaSil
  16. Henuz FTR 1.sınıf öğrencisiyim. Bu yazı yapacağım meslekten önce hayatıma dair pek cok seyi sorgulamama yol açtı. Ben bu kadar guclu olabilir miydim dedirtti. Boyle bir yazıyla bize ve bir çok insana daha çok şey farkettirdiğin icin seni kutluyorum. Umarım daha bir çok spli çocuğa senin enerjin yansır. Guzel günler dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  17. FTR birinci sınıf öğrencisi olarak daha yapacağım mesleği benimseyemedigim hatta bırakmayı düşündüğüm su günlerde bana ne kadar kutsal bi is yapacagimi hatırlattin.Yarin sınavım var diye üzülüyorken sınava gidebiliyorum dıye şükretmemi hatırlattin. Yaşama sevincin ve azmin sayesinde ne kadar bos şeylere üzüldugumuzu hatırlattin. Doğru yoldasin kardeşim. Birçok insana umut ışığı olacaksin.

    YanıtlaSil
  18. SEN HARİKASIN.Öncelikle böyle bir blog açıp duygularını bu şekilde ifade etmen çok güzel eminim seninle aynı sorunları yaşayan birçok çocuğun da yaşam enerjisi artacak.Sen çok güçlü ve özgüvenli bir çocuksun hiçbir zaman pes etmeden hep daha iyi şeyler olucağına inanmaktan hiç vazgeçme.Çünkü senin kadar güzel yürekli özel bir çocuk çok iyi yerlere gelebilir. İnşallah zamanla çok daha iyi olucaksın ve hayal ettiğin birçok şeyi gerçekleştirebiliceksin.Yazmaktan da hiç vazgeçme.. Her şey gönlünce olsun. ;)

    YanıtlaSil
  19. Her ne kadar yazınızı bir fizyoterapist olarak okusamda,sonlarına doğru mesleki düşüncelerimden sıyrılıp insani yönde oldu yorumlarım.Böyle bir blogta böylesine içtenlikle duygularınızı paylaşmanıza gıpta etmemek mümkün değil.Bu zamana kadar aldığım veya gördüğüm CP'li hastalar arasında hayata en bağlı en pozitif olarak gördüğüm ender insanlardansınız.Evet bizler her ne kadar sizlere yardımcı olmaya tedavi etmeye çalışsakta sizlerin neler yaşadığını ,düşündüğünü,hissettiğini ancak seans sırasında anlayabiliriz ki o da ne kadar olursa tabi.Hayatta kimse mükemmel değildir,kiminin aklından kiminin duygularından kiminin bedeninden kiminin karakterinden ödün verilmiştir.Fakat Yaradan vermişse bir bildiği vardır önemli olan neyi nasıl yaşadığımızdır.Ne olursa olsun hayat neşenizi asla kaybetmeyin ve daima mutlu olun çünkü emin olun ki birçok insanın sahip olamadığı şeylere sahipsiniz.Sevgilerimle.. Fzt.Burcu Kamaşak

    YanıtlaSil
  20. Her acidan ornek alinmasi gereken bir yaklasim. Sizi yetistiren aileye ve size sonsuz saygilar..

    YanıtlaSil
  21. Hayata karsi dimdik durmayi, bardaga dolu tarafindan bakmayi, umut dolu olmayi senden ogrenebilecek cok insan var. Tüm yasadigin zorluklara ragmen o zorluklardan ders cikarmayi ögrenebilmeli insan ve sen bunu basarabilmissin. Okurken ictenlikle kutladim seni. Disardan bakan insanlarin nasil cahil nasil anlayissiz olduklarini da bir kez daha gordum. Cok güclü cok düşünceli bir cocuksun bunu hic kaybetmemen dilegiyle..

    YanıtlaSil
  22. Bir Fizik Tedavi ve Rehabilitasyon son sınıf öğrenci olarak yazdığın bu güzel yazıyı okudum, aslında yazıdan çok güçlü olan o ruhunu okudum ve seni çok takdir ettim be güzel kardeşim

    YanıtlaSil
  23. Iste bu yazdiklarindan insanoglunun ne kadar aciz olduğunu görüyoruz.sen ne kadar insanlara tepki gosterme geregi duymasan da insanlari bilincsizligiyle yüzyüze birakamayiz.senin gibi cevherler lazim bize.sen varsan biz variz.bi sp linin biz Fizyoterapistleri anlamasi kadar güzel bi sey yok.ayni dusunceleri paylasmak ne güzel. Bi cok meslektasimin duygularina tercuman oldun.cok Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  24. Yazını okumaya geleceğin fizyoterapist adayı olarak başladım ve o güçlü herşeye direnen ruhuna hayran oldum adeta birçok insanın duygularına tercüman olmuşsun ve bu yazıyı benimle paylaştığın için tşk ederim

    YanıtlaSil
  25. çok samimi ve sıcak bir yazı olmuş.bardağın dolu tarafından bakmayı ve zorluklara karşı dik durmayı çok güzel anlatmışsın tebrik ederim :) ve bizimle paylaştığın içinde teşekkür ederim.yazmaya kesinlikle devam etmelisin.bunları okumalı ve paylaşmalı insanlar.her şey gönlünce olsun.sağlıklı ve mutlu günlere :)

    YanıtlaSil
  26. Gülşah Yavuz10.01.2015 11:11

    Ben de FTR 2. sınıf öğrencisiyim ve yazını okuduktan sonra mesleğe başlamak için sabırsızlanmaya başladım. Çok ama çok yazmışsın yaşadıklarını çok güzel ifade etmişsin.En güzeli de enerjin ve bunlara bakış açın.Birçok kişiye örneksin gerçekten. Sağlıklı ve mutlu günler seninle olsun fazlasıyla hak ediyorsun :)

    YanıtlaSil
  27. Bu yazıyı okumak beni mutlu etti ama ben dediginiz gibi curuk yapıdaki insanların ne kafayla boyle olduklarını anlayamıyorum.zaten öyle bi kafa yok.bos beyin sadece.ama ben sizin mantık çerçevesinde bu durumu aşmış olmanıza hayran kaldım.

    YanıtlaSil
  28. bir fizyoterapist adayı olarak dediklerinizin anlattıklarınızın samimiyetini o kadar hissettim ki.... kendisi ile barışık insanlar gördükçe asıl hastaların diğerleri olduğunu hatırlıyor insan ...

    YanıtlaSil
  29. Bir insanın karakterine adım adım giden yolda zorluklarla yürümüşsün kardeşim. Ama her şeyden önce kendini iyi hissetmen gerektiğini çok iyi biliyorsun. Yazını okudum. Gururla okudum. Hayranlıkla okudum. Ve birazda benim mantığımdaki insanların olduğunu görmek mutluluğuyla okudum. Tam da dediğin gibi. Seni tanımayan insanın senin hakkındaki düşünceleri bizi bağlamaz ve bizim umrumuzda olmaz. Kim ne düşünürse düşünsün. Yaşadığımız hayat bizim ve bu sadece bizi ilgilendirir. Hayat karşına hep güzellikler çıkarsın inşallah.

    YanıtlaSil
  30. Bir fizyoterapi öğrencisi olarak cesaretin özgüvenin için seni tebrik ederim. Ne guzel ifade etmişsin zaten bi sizler yapabilirdiniz böylesi güzel kendinizi anlatmayı:)

    YanıtlaSil
  31. Ben de bir ftr öğrencisi olarak yazını çok samimi buldum ve özgüvenine hayran kaldım.Umarım yazılarını devam ettirirsin.Mutlu,sağlıklı ve güzel günler dileğiyle :)

    YanıtlaSil
  32. ALTPUĞ HARİKASINA

    YanıtlaSil
  33. ne guzel kelimelerin bu kadar anlamli cikmasi acik bir kalpten boyle... elinize ,emeginize ve gonlunuze saglik !!!

    YanıtlaSil
  34. Çok güzel dile getirmişsiniz emeğinize yüreğinize sağlık minik mucize olmak kolay deyil hep yazın emi

    YanıtlaSil
  35. Valla üzerine yazılacak bir kaç satır zor buldum! Hiçbir şey boşa değil bu dünyada. Hayattaki en mühim vazife "insan" olabilmek.. Hele insan olma kıtlığı yaşadığımız bu zamanda! Siz sadece insan değil, yüreklere hitab eden "özel insanlar" kategorisindesiniz. Yaşama sevinciyle kalın..😊

    YanıtlaSil
  36. Çok beğendim, çok teşekkür ederim benimle özelden de paylaştığınız için... Özellikle son paragrafın başındaki duygu yükü çok etkileyici... İzninizle sosyal medyada paylaşmak istiyorum...

    YanıtlaSil
  37. Çokca tebrikler.O kadar doğru anlatmışsınız ki.

    YanıtlaSil
  38. Seni tebrik ediyorum, ayakta alkışlanacak bir, hayata sıkıca bağlanma ve bir o kadar samimi ve güçlü bir kalem. Senin de söylediğin gibi neden bir sinema filmi olmasın yaşadıkların, hayata bakışın? Neden sen kaleme alıp da, yaşı küçük, yüreği ve kalemi kocaman bu örnek alınası insanı, binlerce insanla buluşturmayasın kitapçı raflarında? Ben çok isterim, hikayenin tüm detaylarını okumak ve bir premature annesi olarak güç almak. İnsanların özel insanlara, zor hayatlara bakış açılarını biraz olsun "insanlaştırabilmek" , empati sağlamak, feyz alınmasını sağlamak, hatta sorunsuz hayatlarıyla bile hayata karamsar bakıp vazgeçmiş insanların sana gıpta etmeleri.. Neden kitap haline getirmeyesin? İnşallah hayat bundan sonra sana çok daha güzel şeyler sunar. Herşeyin bir nedeni var, her şer de bir hayır var ne kadar acı olursa olsun. Allahım bu güzel insanın yardımcısı olsun. Çok teşekkür ederim yazını bana ulaştırdığın için, sevgiler

    YanıtlaSil
  39. O kadar güzel anlatmışsin ki yaşadıklarını gerçekten özgüvenine hayran kaldım. Senin bu enerjinin azminin birçok insana umut olmasını dilerim. Bu yazıyı okumamıza vesile olduğun için teşekkürler. Bu enerjin hiç bitmesin gülen yüzun solmasın inş. Ben fizyoterapist adayı olarak (daha 2.sınıfım) senin gibi kişilerin hayatlarını anlamlı kabilmek için elimden geleni yapacağım inş

    YanıtlaSil
  40. Bir ftr son sinif ogrencisi olarak yazindan cok etkilendim. Azmin bi cok insana ornek olmali. Kendine guvenin bu kadar bilincli olusun kesinlkle takdire sayan. Seni gercekten tebrik ediyorum ve hayatinda hep mutlu hep istedigin yerde olmani diliyorum :)

    YanıtlaSil
  41. Üreticiliğinize sağlık ne deyim.. Böyle farklı bakış açıları, yeni pencereler bizi daha çok aydınlatıyor.. İyi bir örneksiniz vesselam..

    YanıtlaSil
  42. ftr 3.sınıf öğrencisiyim ama ondan önce bir insanım.yazınız beni çok etkiledi.Umarım hayatınız boyunca mutlu ve güzel bir ömür geçirirsiniz...mesleğime olan hayranlığımı bir kere daha pekiştirdiğiniz için ayrıca çok teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
  43. Üzülerek okudum yaşam tecrübenizi, ama her zorlukta elbet bir kolaylık vardır. Yaşadığınız zorluklar size bambaşka bakış açıları ve görüşler sunmuş hayata dair.Yaşam kalitenizin artması duasıyla...

    YanıtlaSil
  44. Şu dünyaya başı boş bırakılmayan bizlerin
    İmtihan dünyası diye iman etmiş olan bizlerin
    Bu zamanda sizin gibi bedenen tam olarak değil ama zihnen özgür hayatın farkında olan
    Sizin durumunuzda olan bireylere daha çok ailelerine ve biz bazen karamsarlığa düşen fizyoterapistlere
    Sizin gibi gerçekliği mertçe göğüsleyenlerden her an öğreneceklerimiz var ve bunun için sizler hayatın ve ebedin en değerlilerisiniz Fzt.R.Urhan

    YanıtlaSil
  45. Duygularını çok güzel ifade etmişsin.Yüreğine sağlık. Bu hayat dolu enerjin hic bitmesin. Sen bizim mucizemizsin. Sağlıklı, mutlu, güzel günler seninle olsun..

    YanıtlaSil